יש סוסים שמדברים עברית

יומן המעצבת: זמן קורונה, אי שם בגליל.

הדף הלבן מביט בי בחזרה, ריק. חצי שעה ואולי יותר אנו בוהים זה בזו.
ויתרתי, אחזור מחר.
וחלף מחר, ועוד מחר, ועוד מחר
ורק שגיבשתי את שני המשפטים הראשונים, אז שוב התיישבתי
ובמלא המרץ התחלתי להקיש על כל האותיות שבמקלדת.
זה הזמן ל….למכור/לבדל/להמשיך/להתחיל/לחשוב….על זה כתבו ויכתבו האחרים.
אני אכתוב על טבלה אחת, לא מסובכת אבל חשובה.
טבלה שאחרי שתמלאו אותה תקבלו תמונת מצב מעמיקה וחשובה לעסק שלכם.
זו תהיה טבלת ניהול העדר
יש לנו עדר הסוסים שועטים וצריך לנהל אותו
בעזרתה נדע איזה סוס בראש, איזה סוסים ממשיכים ואיזה יש להחליף
בעזרתה נבנה את העדר המנצח

שלוש ארבע ולעבודה:
חדר שקט, דף  A3, עטים בכמה צבעים, טושים להדגשה ואפשר גם מוזיקת רקע
נתחיל ברשימה – רשמו את כל המוצרים שכיום אתם מציעים ללקוחות.
לדוגמא: שעות ייעוץ, ימי סיור לרכישות, ספר, מדריך, תהליכי תכנון…
מוצר יכול להיות משהו פיזי ויכול להיות שירות. למעשה כל דבר שתמורתו יש הכנסה.

ועכשיו נעבור לטבלה

כל מוצר \ שירות בעסק שלך הוא סוס במירוץ . והמטרה של הטבלה היא לבדוק עם אילו סוסים נכון להמשיך את המירוץ ואילו סוסים אנו מחליפים.

אילו מוצרים\ שירותים קיימים בעסק שלך? מה העלות של כל מוצר כזה ללקוח ואילו הוצאות יש לעסק למימון אותו מוצר\שירות? האם המוצר מצריך הוצאות שיווק או ששיטת פה לאוזן מספיקה? מה הרווח מאותו שירות או מוצר?

מטרת הטבלה היא להציג את מפת העסק שלה באופן הכי מדויק ושקוף.

מצורפת טבלה מלאה לדוגמא (המחירים לצורך דוגמא בלבד)

את הטבלה אני ממליצה לעדכן בכל סוף שנה ובכך להתארגן לשנה החדשה. בסוף שנת 2018 הכנתי את הטבלה (צרפתי אותה) במשך שבוע כתבתי אותה.
למה שבוע? כי לחלק מהשאלות לא היו לי תשובות וזה גרם לי להוציא את כל החומר ולעבור עליו ובכך קיבלתי תמונת מדויקת על מצב העסק שלי.
ובעקבות התמונה שהתבהרה החלטתי להוציא סוסים מסוימים מהמירוץ ולטפח סוסים אחרים. תובנה נוספת שקיבלתי היא שדווקא במקום שחשבתי שהרווחים קטנים, דווקא שם הרווחים היו גדולים יותר ולהיפך.
וההחלטות הללו גרמו לי לשנות  מהלכים והיום בשנת 2020 אני יודעת שההחלטות שלי היו טובות עבורי וטובות עבור העסק שלי. הוא גדל.

התובנות בעקבות מילוי בטבלה

1.ישנם שירותים שהבנתי שאני לא מרוויחה כראוי. אני משקיעה זמן רב ולא מתוגמלת כפי שאני חושבת שצריך. הבנתי שעל השירותים הללו אני מעלה את המחיר ומורידה את כמות המוצר. במקום 17 תהליכי תכנון בית בעלות שאינה תואמת את זמן ההשקעה שלי החלטתי לקבל עד 5 פרויקטים בשנה בעלות ראויה עבורי ועבור העסק (בהסתמך על ההוצאות) ובשעות שהתפנו לו שיווקתי יותר שעות ייעוץ וימים ממוקדים לרכישות. התוצאה: העסק הרוויח יותר.  את הסוס הזה אמנם לא הוצאתי לפנסיה אבל האטתי את הקצב שלו והזנתי אותו אחרת.

2.. הבנתי כי יש מספר שעות מוגבל שבו אני יכולה לעבוד במהלך החודש  והטבלה חשפה כי אני מעמיסה עבודה וכמות מטלות לא הגיונית עבור עסק של אדם אחד. ולכן: או שאני מצמצמת עבודה או שאני מעסיקה עובד.ת

3. יש מוצרים בעסק שלי שקיימים (הספר שלי: "להרגיש בית") והוצאתי עליהם כספים אך הם לא משווקים כלל ולכן אין הכנסה בגינם. מאחר שהכסף יצא והמוצר נמצא חיפשתי דרכים לשיווק וכאלה שלא יעלו על שעת השקעה בשבוע.

4. הבנתי כי יש שירותים בעסק שלי שאני מרוויחה בהם אך כמות האנרגיה המושקעת והתשישות שמגיעה בעקבות זה אינה משתלמת כי ברגעים של חוסר אנרגיה לא תהיה התקדמות בעסק. עסק לא יכול להתקיים על בעלים שמתנהלים בחוסר אנרגיה על אחת כמה וכמה שמהות העסק היא התנהלות רציפה מול אנשים.

התובנות האלה, הם המטרה של הטבלה הזו. והטבלה הזו היא בסיס שעליו אנחנו מקבלים את ההחלטות ממקום מושכל, ממקום בו כל תמונת המרוץ נפרשת אל מול פנינו וכך קבלת ההחלטות תהיה טובה ומדויק יותר עבורנו ועבור העסק.

השארת תגובה